Pärlparadiset

Förra helgen var jag i Göteborg och hälsade på en gammal kompis som fyllde år och hade fest. På dagen passade vi på att gå lite och kika på stan och shoppa lite. Jag hade hört talas om att det skulle finnas en pärlbutik där så jag försökte leta reda på den och hittade den utan problem, Pärlehuset.

Det var som att stiga in i pärlornas paradis! Det fanns pärlor precis överallt!! I det första rummet man kom in i hängde det pärlor i alla färger och former i små påsar på väggen, så bara där fastnade jag rätt länge. Sen fortsatte jag in och kom till det riktiga paradiset...........pärlor i lösvikt!!! Här fanns det största utbud jag nånsin sett och det var helt underbara pärlor som man själv fick plocka i påse och blanda precis hur man ville. Jag köpte bland annat lite ljusrosa pärlor som var kvadratiska av glas och som på ena sidan var lite oljefärgade så de skimrade ljuvligt. Jag hittade även lite turkosa pärlor som hade jättefin lyster och som var lite reliefade på ytan. Ska bli spännande att skapa något av dessa!

Så har ni vägarna förbi Göteborg.............besök Pärlehuset!!! Det är absolut värt besöket om du som jag är pärltokig =)


Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Och jag blir lika inspirerad när jag ser dina fina smycken! Ser att du bor i Växjö, det gör jag också! Kanske har du handlat av mig för jag jobbar på Panduro i Växjö!

Postat av: Pearlgirl

Tack så mycket =)
Då har jag nog säkert handlat av dig, jag brukar vara där och springa rätt ofta! Det måste vara ett drömjobb när man är pysslig av sig att jobba på Panudro ;-)

2006-10-13 @ 10:16:50
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Tinafina

Tack för ditt gulliga inlägg i min blogg! Ser att du gör fina alster du oxå!!!

2006-10-16 @ 15:43:58
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: penni

ohh det lät inspirerande pärlhuset du.. :-D tack också för det fina du skrev hos mig :-) kram!!

2006-10-25 @ 15:51:17
URL: http://penniscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback