Ingen bedövning?

Nu är jag tillbaka igen, har varit riktigt krasslig med en ordentlig förkylning plus att jag fortfarande har ont i armen.
Men nu är det dags att skärpa till mig och uppdatera bloggen lite bättre.

Det blev ingen kick-off för min del, jag blev helt däckad på torsdagen och låg hela fredagen, så jag missade det roliga i Jönköping. Det hade tydligen varit väldigt kul med inspirerande föreläsning om kreativitet och på kvällen hade det varit middag och mingel med uppträdande med "Snygg-Erik" från Idol...............typiskt att jag missade detta :-( Men men, jag måste tänka på hälsan, och jag börjar känna mig bättre nu men den otroligt sega förkylningen sitter fortfarande i.

Det har ju varit helt underbart väder de senaste dagarna!! Utemöblerna har plockats fram till uteplatsen så nu är det fritt fram =) I måndags fick vi ett ryck att passa på att njuta av det fina vädret så vi tog bussen in till stan för att äta och dricka lite vin på stan. Det är kul när det blir så spontant och det känns som att det blir mer spontana aktiviteter när det är varmt och fint väder än när det är kallt och blåsigt, som det har blivit här idag.

Jag har hunnit pyssla liiiite den senaste veckan, bl a gjort ett kort och lite annat pyssel. Måste hem och lägga in bilderna i datorn så kommer de upp här sen.

Snart är det dags för tandläkarbesök och sen jag var liten har jag alltid tyckt det var obehagligt att gå till tandläkaren. Det hela började när jag var ca 10 år och mina tänder hade börjat växa snett så jag var tvungen att dra ut fyra tänder för att det inte skulle bli för trångt i munnen :-) Tandläkaren jag blev tilldelad var en rätt så ny, han började med att lägga bedövningssalva för att sen kunna ge bedövningssprutan. När han sedan gett sprutan så tog det inte lång tid innan han började dra i tanden. Och det gjorde såååå fruktansvärt ont!! Bedövningen hade ju inte börjat verka ordentligt än, så där ligger jag och storgråter medan han ska dra ut tanden. Usch....... Sen var det ju så att jag skulle tillbaka dit tre gånger till för att dra ut resten av tänderna!!! Mamma var tvungen att muta mig för att jag skulle gå dit! Sen har det blivit lite bättre med åren men det är fortfarande en känsla av obehag som infinner sig när det är dags för tandläkarbesök.........så håll tummarna, nu beger jag mig dit!

Kommentarer
Postat av: Amandusgry

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback