Pimp my calender

Om det är någon som är en riktig list- och kalendermänniska så är det jag! Jag måste skriva ner saker så att jag har koll på allting. Men i år har det tagit mig väldigt lång tid att införskaffa en. Jag har istället klarat mig med mobilen och mina kära post-it, haha.

Men sen funkade det inte längre. Då gav mig R en kalender som han hade fått från sitt fackförbund. Den fyller sin funktion men den var inte så himla nice att kolla på, än mindre att ha i väskan. Jag är ju inte ens med i samma fack som han är, så det kändes lite fel att gå ut och göra reklam för ett fack jag inte tillhör. (Förresten skulle inte SIF kunna ge ut kalendrar till sina medlemmar???)

Det tog inte många dagar förrän jag bestämde mig för att ge min nya kalender en extreme makeover så att den skulle trivas lite bättre. Den fick nytt fint svart omslag, en snygg stämpel som sedan dekorerades med lite bling-bling glitter ;-), stora siffror i mjuk papp och hörndekor i silver. Så nu har den gått från att vara en tråkig SEKO-kalender till "my little black book"

image166image167

Before                                                            After


Nice va?

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Oj vad mycket nytt det var i din blogg!! Kalendern blev ju klart snyggare! Synd att du inte fick användning av oasisen men buketten blev ju jättesöt! Måste vara lite stadga i blomstjälkarna annars böjs det lätt som du upptäckte...
Och fina kort har du gjort också! Nu är du fast tror jag bestämt!!!
Kram Hanna

Postat av: Helena

*hihi* Tror jag ska pimpa min kalender med. Kul ide´
Hälsningar
Helena

Postat av: Penni

Wihooooo va snyggt!! :-D

2007-04-30 @ 13:54:25
Postat av: Annika

ja va gjorde man utan sin kalender och mobil :)

2007-05-02 @ 18:02:22
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad fin den blev!!
Känner du till denna butik?:
http://www.pearlshop.se/

2007-05-05 @ 11:36:19
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Pearlgirl

Hanna: Du har rätt, nu är jag fast :-) Jag får göra ett nytt försök med andra blommor så kanske det blir bättre!

Helena: Tack *hihi* vad gör man inte för att det ska bli snyggt. Såg att du skulle på scrapträffen, det ska bli kul att träffa lite nya människor med pysselintresse!

Penni: Tack =)

Annika: Då skulle jag vara helt tafatt =)

Junitjej: Tack :-) Ja, den har jag kikat in på några gånger, de har jättemycket fina saker. Tack för tipset =)

2007-05-08 @ 09:32:41
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: malin

hej! tänkte bara kommentera din blogg o ditt intresse!gillar verkligen oxå samma saker!jag klädde oxå om min kalender för ett tag sen!den blir helt klart mycket roligare att sktiva i nu!odessutom så blir den ju personlig. jag ska praktisera på dagis, 3 veckor framöver, och ska göra lite textila övningar och pyssel med dom, har du några ideer? mvh //malin
--> ikeadesign.blogg.se

2007-10-27 @ 11:28:18
Postat av: Abdullahijennie

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

2008-12-19 @ 11:59:00
URL: http://abdullahijennie.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback