Bråda brudtider

Min nära vän Penni gifter sig på lördag och jag har fått den stora äran att vara toastmadame. Så den senaste tiden har bestått en del av att pilla ihop festprogrammet, som verkligen har varit superkul för jag älskar att göra sånt =) Det stora återstående problemet nu är att häfta ihop det.....programmet ska vara vikt på mitten men en vanlig häftapparat når inte in utan att man böjer papprena och då blir det förstört. Jag har rännt runt på hela stan för att leta upp en häftapparat modell större men det existerar helt enkelt inte!?! Så idag ska jag göra ett nytt tappert försök på universitetsbiblioteket, har nästan för mig att de har en sån där.

Förutom den stora äran att vara toastmadame har jag även fått den stora äran att designa och tillverka såväl brudens som brudens mors smycken! Brudens smycken är nu klara och halsbandet är gjort av rosa sötvattenpärlor svävande på tråd, armbandet i samma rosa sötvattenpärlor men trätt på wire samt örhängen. Låset och mellandelarna är guld med swarovski för glamour-faktorn :-)

Här kommer lite provsmaksbilder (färgerna blev inte riktigt rättvisande i kameran men ni hajar nog)

image223
(tråden syns inte mot huden, därav svävande pärlor. men det syns mot det svarta)

image217

image218

image219

Ikväll ska jag göra brudens mors halsband, visar det när det är klart!

Kommentarer
Postat av: Penni

De är HELT underbara!!! Jag är förälskad! Tusen tack vännen!! kram!!

2007-08-17 @ 09:03:43
Postat av: UlrikaK

Så läckert!! Hur får du pärlorna att fästa på linan? Lim?

Postat av: Pearlgirl

UlrikaK: Pärlorna fäster jag genom att göra en knut på tråden, dutta på lite superlim och sedan trä över pärlan där som då fastnar.

2007-09-19 @ 19:10:44
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Sofie

Hej.
Vilka fina smycken du har gjort..!! =)
Jag är sugen på att göra ett halsband med svävande pärlor, men vet inte riktigt hur man gör.. så jag tänkte att jag kanske kan fråga dej.? :)
Vilken tråd använder du? Limmar du fast pärlorna, och i så fall vilket lim använder du?? Tack på förhand..!!
/Sofie

2008-04-09 @ 09:43:42
URL: http://sofiesparla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback