Hurtbulle

Igår startade jag det nya träningsåret, jag vet att det är lite sent in på året, men men =)
Tidigare har jag styrketränat på gym och trivts bra med det men de senaste månaderna har jag fått  väldigt ont i axlarna och handleden på grund av jobbet så jag tänkte träna lite mjukare istället. Så sagt och gjort började jag igår med Pilates. Det som är så smidigt är att den lokala lilla idrottsföreningen i vår lilla stadsdel ordnar pilates så det är bara till att ta på sig träningskläderna, gå upp till gympasalen i skolan som ligger några hundra meter hemifrån och sedan träna och snabbt komma hem igen.

Det var riktigt skön träning fast jag är ju knappast så vig som instruktören så den kändes lite stelt =) Men efteråt var det väldigt skönt och kroppen kändes genomarbetad. Idag känner jag verkligen av i alla muskler att kroppen har rört på sig, speciellt i magen som fick sig en ordentlig genomkörare......Har ni inte provat pilates innan så rekommenderar jag er att testa på det i alla fall

Tanken var att jag och min svägerska ska träna tillsammans men igår var hon lite krasslig så jag gick dit själv, men det ska bli kul att gå ihop, då blir man lite mer sporrad och det är inte lika lätt att stanna hemma för att man inte riktigt känner för det en dag.


107445-85

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback