Sanningen om mig

Här kommer sanningen om påståendena om mig =)


1) Jag var med i en fotbollscup när jag gick i femte klass som en av två obligatoriska tjejer. Gjorde en assist till ett mål som gjorde att min klass vann hela Halmia-femman! Det var stort!
Detta är helt riktigt, min otroligt korta fotbolsskarriär började och slutade i femte klass =)

2) När jag var 2 år och på semester med familjen på Kanarieöarna var det enda jag ville äta oxfilé, räkor och oliver! Inte undra på att pappa tycker hans lilla flicka är dyr i drift!
Detta är sant. Vet dock inte vad jag fick det ifrån men jag har fått höra det många gånger av både mamma och pappa som gärna skämmer bort sin lilla flicka :-)

3) När jag var yngre var jag kär i Joey McIntyre i New Kids on The Block!
Detta är faktiskt också sant. Jag gillade allt vad "boyband" hette! Jag hade till och med likadana gympaskor som Joey hade på en plansch jag hade på väggen i mitt flickrum.

4) Jag har varit skidlärare i franska Alperna en säsong, riktigt härligt.
Detta är FALSKT! Min skidkarriär har aldrig varit något att skryta om. Första gången jag åkte skidor var förra året. Tänk er bambi på skidor. Det  var jag....... trillade i barnliften och blockerade backen för stackars ungarna. När jag sedan skulle åka utför i stora backen visste jag inte riktigt hur jag skulle få stopp på skidorna, så det var bara till att kasta sig undan och så slutade det med en stukad handled!

5) När jag var i 10-års åldern åkte jag och en kompis rullskridskor ner för en backe och jag bröt handleden, aj aj aj vad ont det gjorde.
Detta är helt sant. Jag vet inte vad det är med mig och backar, det går helt enkelt inte ihop. Men ont gjorde det och jag var gipsad ett bra tag.

Med andra ord är alltså påstående 4 FALSKT. Maria och Penni, ni gissade rätt! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jippi, första gången jag gissar rätt!
Du frågade om fotot på tärningarna på min blogg. Jag har använd vit bakgrund, i det här fallet en vid stor bräda. Och så har jag haft en stark lampa som gav skuggorna. Sen fixade jag och trixade lite i ett bildbehandlingprogram för att göra bakgrunden helt vit.

=)

Postat av: Junitjej

OK, dåhade jag alltså fel. Det var inte hos många jag svarade rätt. Visst var det en kul utmaning?!

2007-01-12 @ 13:10:24
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: penni

weihiiii :-D

2007-01-12 @ 16:49:50
URL: http://penniscrap.blogg.se
Postat av: Mandy Patinkin

Uno straise Qatro single sais, thanx

2009-04-23 @ 11:30:39
URL: http://mandy-patinkin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback