Final i ESC

Ikväll är det så äntligen dags för finalen i Eurovision......må bästa låt vinna. Tro det eller ej men jag har faktiskt inte lyssnat igenom de övriga bidragen (förutom de som var med i semifinalen då förstås).

I semifinalen hade jag ju tippat mina favoriter som jag trodde och hoppades skulle ta sig vidare till final. De jag hade tippat var Cypern, Vitryssland,  Schweiz, Holland, Kroatien, Serbien, Norge, Andorra, Belgien, Turkiet.
De bidrag som gick vidare var:  Vitryssland, Makedonien, Slovenien, Ungern, Georgien, Lettland, ,Serbien, Bulgarien, Turkiet och Moldavien. Med andra ord hade jag bara tippat rätt på Vitryssland, Serbien och Turkiet. Tre av tio....hmm inte så illa =)

Att Slovenien gick vidare förstår jag inte riktigt, det var i mitt tycke den svagaste. Då passade jag ju äntligen på att få en välförtjänt toapaus ;-) Ungern hade jag inte tippat men jag gillade den så det får jag vara nöjd med. Lika så gäller för Georgien, Makedonien och Lettland. Bulgarien däremot förstår jag inte heller hur de lyckades. Visst, trummorna och beatet var bra men hon sjöng inte så rent. Förhoppningsvis gör hon ett bättre framträdande ikväll då.

Och äntligen är det ju dags för The Ark att visa vad de går för, de är tippade som femma och det ska bli riktigt intressant att se på deras konkurrenter! Ikväll blir det dock inget bloggande framför tv´n eftersom jag är hos mina föräldrar och inte har nån laptop där. Däremot kan ni vara säkra på att jag kommer kommentera vinsten imorgon!

Ha en härlig kväll fylld med Eurovision nu! Själv ska jag gå och scrappa lite. Har letat fram lite gamla svartvita foton på mormor och morfar och farmor och farfar som jag tänkte göra ett projekt av.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Penni

Hehe.. inte störande för dig när S ringde och ville ha konsultation va? haha... ;-) Vi satt ett gäng hos grannarna o drack vin. Eller ja vin, du fattar haha.. ;-)
ville tipsa o men kul blogg jag hittade nyss.
http://inredningsbloggen.blogg.se/
Ses på tisdag!! :-D
kramis!

2007-05-13 @ 19:59:08
Postat av: Patrikmelissa

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback