God Jul

Idag har jag jobbat sista dagen för i år! Härligt!!! Så nu väntar det en lång och skön semester. Julen kommer firas hos R´s familj i Vetlanda och sen sticker vi till min familj på Madeira där vi kommer fira in det nya året.
Jag kan inte beskriva känslan av att fira nyår på Madeira, det är mitt andra hem och det känns alltid lika bra att komma dit igen. För nostalgins skull så lyssnar jag nu lite på musik jag brukar höra när jag är där, typ Paulo Gonzo, Luis Represas, João Pedro Pais etc.......just love it!!

Och om två dagar är det julafton!!! Jippie!! Jag längtar redan =) Jag hoppas kunna styra upp julklappsutdelandet här lite, de har lite annorlunda traditioner än vad vi har (om man säger så), allt är över på 10 min. Jag vill gärna dra ut på det lite så man hinner se vad alla ger och får, det är ju en del av hela tjusningen tycker jag när man har lagt ner så mycket tid på att hitta den perfekta julklappen!! Så vi får väl se hur det går med detta =)

Så nu bjuder jag på två bilder på lite julpynt jag gjorde förra året och som pryder lägeneten =)



Tre små tomteflickor på pinne som står så vackert på parad




Och så mina "Nisse på birkeskive" (Tomtar på björkskiva) som jag fick ett materialpaket av mamma för ett tag sen och letade i över ett år var jag hade lagt dem nånstans. Sen hittade jag dem förra året och pysslade ihop dem. Så söta =)

Men nu får jag ta och önska er alla en riktigt God Jul med mycket kärlek och omtanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback