Lussekatter och Pepparkakshus

I helgen bakade jag lussekatter (nu tror ni säkert att jag inte gör annat än att baka ;-) men det hör ju till när det är jul!) Och i söndags hade vi lite vänner på besök och åt lite mat och smakade av årets första lussekatter! De blev riktigt goda och nu finns det några påsar sparade i frysen till helgen.

Jag har inte bestämt om jag ska baka pepparkakor i år, har inte gjort det sen jag bodde hemma men jag köpte pepparkaksformar för några år sedan som jag fortfarande inte använt så det är väl dags snart. Jag kommer inte baka något pepparkakshus.....känns som att det är alldeles för pilligt. Men istället har jag scrappat ett litet pepparkakshus. På Rottneträffen i höstas köpte jag en trekantig tändsticksask som jag tänkte göra nåt kul med, och när jag såg att en tjej hade gjort ett pepparkakshus av det så blev jag så inspirerad av detta att det fick bli en liten pepparkaksstuga att tända juleljusen med.

Såhär såg tändsticksasken ut före:



Och såhär ser den ut nu, scrappad med dörr, fönster, blomsterlådor och skorsten :)







Så nu står den och förgyller bordet och jag vill bara gå omkring och tända ljus =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback