Vilken dag!

Vilken dag det har varit!! Känns inte alls som att det har varit min dag idag......


Idag hade jag planerat att jobba hemifrån då jag hade en del saker jag behövde fixa och tyckte det var lika bra att då jobba hemifrån för att spara lite tid.


Jag hade tänkt ta lite sovmorgon och därmed inte gå upp före halv åtta (lyxigt på en vardag!!) men så vaknar jag av att R´s mobil ringer och han rusar upp. Det var hans skjuts som ringde och det visar sig att R har försovit sig.......skjutsen åker utan honom. "Men då tar jag egen bil" säger R. Men.........jag behövde ju bilen idag!!! Så det var inte så mycket annat att göra än att stiga upp och köra honom till Alvesta kl halv sju, grrrr! Kan säga att jag var på måttligt bra humör då! Det finns ju bättre sätt att börja dagen på.


Kom hem och ska börja jobba, sätter igång datorn och ska koppla upp mig mot det trådlösa nätverket som ju såklart är lösenordsskyddat och jag hittar inte lappen där vi skrivit upp det. Ringer R för att be om hjälp, men tror ni inte hans mobil är avstängd då!?!?! Så det blir till att leta fram den hederliga gamla bredbandskabeln och rulla ut den genom hela lägenheten och sätta igång. Nåväl, nu var jag ju igång i alla fall.

Och som ett brev på posten så har det bara fullkomligt trillat in mail och massa saker som måste ordnas så det har varit fullt kaos här idag. Satt t om framför datorn och slevade i mig en mikrovärmd fiskgratäng till lunch......visst är det härligt =)


Men men, hellre att ha mycket att göra än att sitta och rulla tummarna. Till råga på allt skulle jag sedan ha ett telefonmöte med USA nu på eftermiddagen.....tror ni då inte att vi har så dålig mobiltäckning här hemma så det bröts mitt i. Fick flytta med mig datorn och telefonen till vardagsrummet vid fönstret för att det skulle funka utan massa brus. Men det slutade med ett netmeeting istället. Kan dock inte rekommendera att sitta för länge på en hård liten pall med datorn i knät och tala i telefon samtidigt, både obekvämt och opraktiskt!


Så kan det bli!

Nu väntar jag på svar på en del ärenden så jag kan slutföra det som behövs idag.


Sen ikväll blir det hårdträning, inget kan om möjligt vara jobbigare än torsdagarnas Medel 75. Inte ens intensivpasset igår. Håller dina ben ikväll Jennie?

Jag ska ge järnet!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hi hi, jag kan inte annat än att skratta åt det! Hoppas du får en bättre dag imorgon =)

2008-12-04 @ 21:04:54
Postat av: Penni

hehe.. jo de höjj ju em ndet var precis ;) var nog tack vare att dte var martits pass ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback