Brazilian nightcap

Det är torsdag kväll och jag har kommit hem från ett riktigt tufft gympapass. Och vad passar då bättre att avrunda kvällen med än en smarrig caipirinha!

Imorgon blir det fest med jobbet och jag sitter med i "festkommittén" och är ansvarig för bl a fördrinken som blir caipirinha. Caipirinha är en av mina absoluta favoritdrinkar och jag brukar höfta lite med ingredienserna när jag gör den hemma och smaka av, men när jag nu ska göra till 22 pers så tyckte jag det var bäst att måtta lite så drinkarna blir perfekta! Jag kan ju inte provsmaka alla innan de serveras :)



Till denna caipirinha har jag använt:
4cl cachaca (brasiliansk sockerrörsbrännvin)
2 tsk brasilianskt raffinerat socker
1/2 lime
massa krossad is

Smaskens!!! Så nu sitter jag här och smuttar på en caipirinha och lyssnar på "Mariacaipirinha" med Carlinhos Brown.
Så det är riktigt brasiliansk stämning här hemma nu :-)


Tror jag kommer sussa gott på kudden om en liten stund ;-)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Penni

så nyfiken p åhur passet var igår.. avis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback