Tillbaka från semestern

Yaaay, tillbaka efter nästan tre veckors ledighet. (varning för långt inlägg ;-))

Skönt med semester? Jovisst, det är alltid kul att vara ledig och inte behöva stiga upp tidigt för att gå till jobbet. Det har varit en väldigt händelserik semester om man säger så, så håll i er nu ska ni få höra:

Första veckan spenderades hos svärmor och svärfar där vi firade jul med huset fullt av familj och släkt och jag fick till och med en och annan julklappp. Men det viktigaste av allt är att den viktigaste önskan gick i uppfyllelse, det var ju SNÖ PÅ JULAFTON!!!! =)Inget toppar det! Men snälla, ge mig inte mer julmat nu!!!!!

Sen var det dags för den traditionella mellandagsrean etc och sen hem för att packa till resan till Madeira. Well well, what do you know.......ett dygn innan vi ska åka så åker jag på vinterkräksjukan och spyr som en kalv hela natten. Jippie! Ligger i sängen resten av dagen och går upp en liten stund för att slänga i lite rena kläder i resväskan. Tror aldrig jag har rest så lätt nån gång innan, fick t om beröm av R för att jag inte packade med fyra par extra skor  att ha just in case....... Vi skulle sen åka hemifrån 1.30 så det blev till att gå och lägga sig tidigt för att få åtminstone lite sömn. Tror ni inte att grannen väljer att ha fest precis samma kväll.......musiken tystnar 23.30. Need I say more?

Sen var det bara att pallra sig upp och åka till Kastrup, hade ju inte så mycket annat att välja på om vi inte ville bli av med biljetterna. Och visserligen spydde jag nu inte längre nåt mer men jag kan inte riktigt rekommendera att flyga på så tom mage. Väl framme kände jag mig genast som hemma, solen sken och 18 grader i luften. Home sweet home. Denna gång skulle vi bo i farmors hus och när vi kom dit var det en liiiiten detalj som päronen glömt berätta. De hade nämnt att det var nåt problem med avloppet, men vad de inte sagt var att det inte gick att gå på toaletten eller duscha. Surprise!!! Så när vi skulle duscha åkte vi hem till vänner eller släktingar för att låna deras. Toa fick man passa på att använda när man var ute och shoppade el liknande. Men ibland krisade det så då var det bara till att springa runt huset och sätta sig i en buske. Primitivt??? Icke då.....

Sen kom nyårsafton och som vanligt var det ett spektakulärt fyrverkeri och min 89-åriga farmor hade jätteroligt och skrattade så kvällen var lyckad. Det som var mindre lyckat under kvällen var att R blev av med sin mobil. Men ingen vet vad eller hur det hände.......söp han bort den? Nää... Snodde nån den? Vet inte. Själv tror han den hoppade ur fickan när han dansade (OBS! han dansade!!!! Halleluja-moment!) Fast de roligaste bilderna på några som dansar på nyårsafton är dock mina föräldrar. Har några riktigt bra foton som kan bli användbara i framtiden =) Åh, jag glömde nästan bort, jag fick sjunga med bandet till nån vers av Tom Jones' Delilah ;-) Tror nästan jag får söka till Portugals Idol nu......

Sen så var det ju det här med ett elakt litet virus som kallas influensa som härjade fritt på Madeira. Det började med att en av pappas vännesom vi fick duscha hos åkte på influensan, sen efter nyår åkte pappa på det (så jag anar var smittkällan kom ifrån). Och det här med att vara sjuk och ha ett icke fungerande avlopp gick inte riktigt ihop så vi flyttade in på hotell istället. Och när pappa nu var sjuk, hur skulle vi då ta oss runt? Vi hade ju hyrbil......jag har aldrig förr FÅTT köra bil på Madeira. Mamma har alltid sagt "DU KÖR INTE BIL HÄR! UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER!" Men som tur var hade vi registrerat mitt körkort hos hyrfirman så det var inte så mycket annat att göra för mig än att ta nycklarna och sätta mig i förarsätet. Så under de resterande dagarna var jag chaufför. Och tänk, mamma, vad bra det gick :)

Och dan innan vi skulle åka hem igen, vem tror ni känner sig krasslig om inte....moi. Det var det där elaka influensaviruset som på nåt sätt lyckats hoppa över till mig. Så nu har jag legat hemma fem dagar med feber, snuva, en hemsk hosta, ont i kroppen och mått allmänt skit. Har väl sett ut som en riktig lodis också som har skruttat runt här i pyjamas och morgonrock och sett allmänt taskig ut. Men så äntligen idag är jag feberfri och snuvan börjar ge med sig lite, "bara" hostan kvar. Hörde på nyheterna igår att influensan just nu är som värst i Portugal och förväntas komma till Sverige inom några veckor. Men sorry TT, ni har fel uppgifter, den är redan här nu......jag importerade den!

Så det var min semester (i korta drag ;-) ), inom loppet av två veckor har jag haft både vinterkräksjuka och influensa. You just gotta love it, dontcha? Så det får väl räcka för ett bra tag framöver. Hur var er ledighet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback