Första mötet med PT'n

Ja, idag var det så dags för första mötet med min PT i Power shape programmet.
Det är ett 10 veckors program med träning och möte med min PT som ska få mig i form och nå ett mål jag satt upp.

Så idag började vi med att prata om vilka mål jag hade med detta osv och sen var det dags för lite tester:
- mäta BMI
- mäta fettprocent
- konditionstest

kan väl säga så mycket som att jag hade precis genomsnittlig kondition för en tjej i min ålder, men enligt min PT var det inte tillräckligt bra. Man ska ha bra kondition, inte genomsnittlig kondition!

Det var ju lite lagom kul sådär att mäta fettprocent när han tar tag i "hullet" i midjan och ska se hur mycket som får plats i den där tången dom använder till att mäta detta. Jag lovar, jag kände mig jättesnygg!

Målen nu blir främst att sänka BMI och fettprocent genom konditionsträning som också ska ge mig bättre kondition. Så nu är det bara till att sätta fart.....
Nästa möte är inbokat till på fredag och tills dess ville han att jag skulle ha kört två konditionspass, gärna spinning (bläää) och 30min vardagsmotion varje dag så ska vi köra styrketräning på fredag.
Hur ska  jag hinna med?!? Jag har ju inte bara träningen utan massa annat fix nu, men det blir väl bara till att planera.

Under middagen ikväll funderade jag på om jag skulle gå upp tidigare på morgonen och gå 30min före frukost.......men det vet jag inte om jag kommer orka. Jag är som en levande zombie på morgnarna som lunkar omkring med halvöppna ögon. Så vi får se hur upplägget blir =) Peppad är jag i alla fall till tusen och jag hoppas min PT kan hålla min motivation uppe!


Kommentarer
Postat av: Penni

tomt på mina träningar nu :(

Postat av: Pearlgirl

Penni: det är tomt på mina med :(

2009-03-06 @ 14:32:07
URL: http://pearlgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback