Mitt bröllop: förberedelserna

Nu kommer det äntligen lite bilder från min bröllopsdag och jag tänkte börja lite med förberedelserna.

Dagen började tidigt med en ordentlig frukost och en stor kopp té för att lugna nerverna som började kännas. När klockan var åtta kom min tärna Jennie och hämtade mig och vi körde till salong Kajsa & Co där vi båda började med att få vårt hår fixat.

   

Efter en sisådär 2,5 timme när allt hår var uppsatt, blommorna på plats och slöjan fäst så var det dags för brudsminkning. Jag hade bokat så att en tjej från Makeup Store kom till frisörsalongen och sminkade oss där så vi kunde ta det lugnt hela dagen.

  


Sen var det äntligen dags för påklädning av min underbara klänning som kommer från Aspera. Jag köpte klänningen redan i mars så jag har gått och kikat på den och klappat den flera gånger när den hängt där hemma och bara väntat på den stora dagen.

 

Och nu till mina fantastiska bröllopsskor! Gjorde en vild chansning och beställde Kina-skor genom att ta mått på mina fötter och sedan välja modell och klackhöjd. Eftersom jag föll för denna modellen så chansade jag och hoppades att de skulle vara lika fina som på bilden. Och när de kom hem efter några veckor, handgjorda just för mig, satt de som handen i handsken (eller foten i strumpan ;-) ) och var till och med ännu snyggare! Så jag blev såååååå glad! Och dessutom till det facila priset av 450:- så var det ett fynd! Sen kunde jag ju inte låta bli att blinga skorna lite så det fick bli mitt "nånting blått". Under sulorna skrev jag alltså "I Do" med blåa strass-stenar, som jag själv tycker blev skitsnyggt! hihi

 

Och här har vi den nästan klara bruden, redo att ge mig iväg!


Alla bilderna i detta inlägg är fotade av min fantastiska vän Jennie!


Kommentarer
Postat av: jennie högberg

Så kul att läsa trots jag var där och med hela tiden haha.. en UNDERBAR dag!! :o)



Kram!

Postat av: Ninni

wow säger jag bara!

2009-10-17 @ 17:22:34
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: marajka maruschka

hej!

halkade in här av egna bröllopstankar, gud vilka fina skor. Varifrån beställde du dom? Hr du kvar nån sida?



Jätte fint bröllop i övrigt



mvh marica

2010-09-23 @ 14:26:31
URL: http://mariica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback