NYC dreams

I söndags när vi satt och zappade framför tv´n fastnade vi i en dokumentär om Erik Wachtmeister. Han och hans fru samt Dinkelspiel har startat företaget A Small World som är en community där speciellt utvalda personer kan skapa nätverk med varandra. För att bli medlem krävs en inbjudan från någon som redan är medlem och som har mandat att bjuda in vänner, med andra ord top exclusive.

Jag blev riktigt fascinerad av denna dokumentär då jag är mycket intresserad av affärslivet och alla dess delar. När jag för sju år sedan började studera marknadsföring på universitetet hade jag storslagna planer. Jag såg framför mig att jag jobbade i Paris eller Lissabon och drömde mig till och med bort till New York. Det är där det verkligen händer! I mina drömmar såg jag en framgångsrik affärskvinna i farten.

Mina drömmar började bra. Jag hade bra betyg mm och min uppsats blev omskriven i Dagens Industri (!) och fick mycket positiv feedback. Men någonstans på vägen hände det något. Livet tar nya oväntade vägar, kärleken kommer och drömmarna förändras allteftersom. Jag har fortfarande en dröm om att någon gång arbeta utomlands men först och främst vill jag få fart på karriären och bli den framgångsrika affärskvinna jag ser framför mig och som jag vet finns inom mig.

image168

Vad har ni för drömmar i karriären? Har ni uppnåt era drömmar?

Kommentarer
Postat av: Penni

Karriärsmässigt kan jag ju inte säga att jag uppnått det jag velat eftersom jag int eär klar än..men på god väg! i övrigt tycker jag tat jag har allt man kan önska sig :-D

2007-05-08 @ 14:51:01
Postat av: monica

drömmar o visioner måste man ha =) vet inte om min "dröm" är att jobba med barn hela livet...men just nu är jag helnöjd med det o vill inte byta!

Postat av: Cicci

Halå där!
Ta tag i ditt öde nu då och ta dig från I11 för tusan!

2007-05-11 @ 16:14:11
URL: http://cesi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback