Vilket startfält!

Ja, det är ju klart att jag pratar om Eurovision Song Contest!

Vilken show det är i år! Ett stort "Congratulations to Moscow!" för den fantastiska show de bjuder på! Det är helt fantastisk scen och vilken inledning! Jag som inte gillar Dima Bilan tyckte att hans nummer var riktigt bra! Och vilken scen sen!!! Fantastisk!

I år är nog det starkaste startfältet någonsin! Det är grymt många bra låtar och det kommer bli svårt att tippa utgången på detta. Men dock så har jag några favoriter som jag tror på.

Azerbaijan med Arash och Aysel har en riktigt bra låt med en catchig refräng som jag tror kan gå hela vägen. Sen lite otippat så håller jag faktiskt på Danmark! En helt underbar låt med en refräng som sätter sig direkt och Brinck är ju inte helt fel att vila ögonen på heller! Jag trodde för några dagar sen att Alexander Rybak skulle kunna ta hem hela tjottaballongen, men det tror jag inte längre, hans scenframträdande är inte fullt så starkt som jag hoppats.

Så nu är det bara att vänta på röstningen. Och alla ni som säger att det är kompisröstning i öst........de har faktiskt många starka låtar i år! Bosniens balkanballad är riktigt stark, liksom Kroatiens. Ukrainas dansshow och Azerbaijans etnodance, de kommer få många röster! Inte bara från grannarna i öst utan även från oss i väst!

Nu ska jag njuta lite av den häftiga mellanakten av Cirque de Soleil! Helt fantastiskt!
Och jag säger igen det som alla nationella jurygrupper säger när de ska avge sina röster:
"Thank you for a wonderful show!"

Update: Min favorittippade Azerbaijan slutade trea och söta Alexander Rybak gick och vann hela tjottaballongen! Hans vinnande framträdande var det bästa han gjort! Så Grattis gutten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback