Jag måste bara..........

.....kommentera förra helgens melodifestival. Jag är en riktig Melodifestival-fantast ;-) Tror nästan inte jag har missat en enda.

Jag är dessutom en sån som vid den stora Eurovision ska sitta och föra protokoll på hur många poäng varje land ger till respektive tihi.

I lördags var det en hel del bra låtar. Måns Zelmerlövs Cara Mia var en av kvällens favoriter. Sebastians låt var också riktigt bra men jag är tveksam till hur långt den kommer gå i finalen. Den känns mer som en radiohit än en schlagervinnare. Magnus Carlsson, vad hände? Låten och konceptet var väl bra men varför envisas med alla dessa höga toner?? Jag menar inte att han sjunger falskt men jag tycker bara inte att han får fram det bästa i sin röst genom denna låten.

Nanne Grönvall har jag alltid haft svårt för. Fråga mig inte varför men hon har aldrig varit min favorit. Och i mina öron låter kombinationen Nanne Grönvall + Ingela Pling = katastrof. Plings bidrag förra året med Linda Bengtzing tyckte jag var en ren plåga...... jag förstår inte hennes texter och Nanne är ju som Nanne är. Jag vet att det är många som tycker tvärtemot mig om detta men jag kan bara inte klara av folkkära Nanne på scenen.

Men nu till lördagens absolut bästa bidrag i mitt tycke av alla bidrag som har varit hittills i år är utan tvekan The Attic feat. Therese med låten The Arrival.  Jag älskar sån här typ av house-musik och jag trodde faktiskt att den här låten skulle gå långt! Men så gick den inte ens vidare till final och heller inte till Andra Chansen??? Vad hände liksom?


Jag är dock helt säker på att den kommer att bli en discodänga ute på klubbarna runt om i Europa, vänta bara och se. Och ni vet var ni läste det först ;-)

Vill ni lyssna på låten är det bara att kika in på killarnas
MySpace



The Attic
(Bilden är från MySpace)

Kommentarer
Postat av: Jennies andra hälft

synd det inte blir nånting sm i sjung imorgon? tack för inbjudan! :-)

Postat av: Pearlgirl

Jennies andra hälft: haha jag tyckte du verkade mer insatt i det hela än du ville ge sken av ;-) Jag tror du är en smygmelodi-fan ;-)

2007-02-26 @ 08:13:11
URL: http://pearlgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback