Ett litet torsdagsäventyr

Igår var jag lite rastlös så jag bestämde mig för att bege mig ut på en liten promenad. Sagt och gjort gick jag ner vid sjön och tänkte jag skulle gå en annan runda. Så jag gick längs strandkanten, blött och jäkligt tar jag mig över trädrötter, blöt jord, stubbar och annat. Sen helt plötsligt tar det stopp, det ligger massa stormfällda tallar ivägen. Valet står då mellan att gå tillbaka och bli mer blöt om fötterna eller att gena rakt upp över kalhygget. Jag väljer det senaste. 20 minuter senare, efter en bergsbestigning med hästhinder (kändes det som) hade jag åter tagit mig upp på den andra stigen. Phew!

Nu kunde inget stoppa mig! Jag gick upp vid golfklubben och bestämde mig för att gå in i skogen där. Vanligtvis brukar vi när vi har gått denna vägen svänga av rätt tidigt mot höger ner mot villaområdet men jag tänkte att jag ville gå lite längre så jag fortsatte rakt fram. Och vägen bara fortsätter och fortsätter, efter ett bra tag finns det en ny stig till höger så jag väljer den. ←↑→

Efter ett litet tag har jag ingen aning om var jag är.........borde inte villorna ligga här nånstans?? Icke, bara en massa skog och stubbar. Så kommer jag äntligen till en informationstavla!! Men tror ni att det fanns nån sån där liten prick "Du befinner dig här" som det brukar göra?? Nej då, det fanns bara utsatt var nånstans i hela skogsområdet som det fanns informationstavlor. Nu var det dags att göra ytterligare ett vägval. Skulle jag gå till höger eller vänster?? ← → Det kändes som att höger kändes rätt så jag gick dit. Men fortfarande bara skog..........Nu började jag bli lite orolig. Jag hade ingen som helst aning om var nånstans jag befann mig och hur jag skulle komma hem. Jag började fundera på om det gick att ringa nån som kunde spåra mitt mobilnummer och se var jag var nånstans och åt vilket håll jag skulle gå (jag hade mobilen med och lyssnade på radio). Men jag visste inte vart jag skulle/kunde ringa så jag struntade i det.

Helt plötsligt ser jag att jag kommer fram till en ny korsning där tvärgatan har ljusslinga!!! Och ytterligare en informationstavla, men inget "Du befinner dig här" här heller. *^-#¤%! Och jag lyckades inte luska ut genom kartan hur jag hade gått heller. Efter en stunds stirrande på den irriterande kartan som jag inte blev ett dugg klokare av bestämde jag mig att följa den stig som hade ljusslinga, den som gick åt höger. ←↑→ Jag trodde att då borde jag ju på nåt vis komma tillbaka till där jag började. Och jag gick och gick och gick, jag tar av mig hörlurarna och börjar höra biltrafik och tänkte att nu är jag nära en väg. Efter en minut ser jag hur skogen börja skingra sig lätt och jag skymtar lite hustak. Äntligen har jag kommit hem! tänkte jag.

Men döm av min förvåning när jag lite senare skymtar COOP-skylten i skyn och inser att jag har kommit till handelsområdet Norremark! Neeeeej, vad hände?!?! Nu visste jag ju åtminstone var jag var nånstans men efter den långa promenaden började jag bli lite trött och blev lite ledsen i ögat när jag insåg att det är några kilometer hem. Men det var bara att säga till benen att fortsätta gå. Pust och stön!←↑→

När jag kom hem ringde jag R och berättade om mitt lilla äventyr och han bara skrattade åt mig. Lokalsinne? Javisst, men inte i en skog full av träd där jag inte vet åt vilket håll saker och ting ligger!!!

Men är det nån som vill veta en genväg (omväg) från Sandsbro till Norremark så är det bara att hojta till! Den tar ungefär två timmar (normalt 20 min). Jag kan gärna visa om det är så att ni har lite tid över :-)

Kommentarer
Postat av: penni

hehe va roligt att få läsa om ditt lilla äventyr!! du gick ju hur långt som helst hehe..det är ju LÅNGT ifrån ert hem ju! :)

min dator har krachat så nu ska vi iväg o köpa en ny hoppas jag..(tur stefan har en bärbar med uppkoppling som funkar var som höhö..)

Ha de gott!!

kram

Postat av: Maria

Hahaha du är ju galen! JAg har också gått helt totalt vilse i skogen. Kom ut ur skogen en lång lång bit hemifrån.
Höggravid och jättetrött. Men jag lyckades ta mej hem till slut =)

2007-03-10 @ 19:55:37
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Pearlgirl

Penni: det var himla långt :-) du kan få följa med nån gång hihi

Maria: Jag vet, jag är lite småtokig :-)
Visst känner man sig lite smått orolig när man inte har en aning om var man är?

2007-03-12 @ 09:11:51
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Louisstina

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2008-10-08 @ 11:23:49
URL: http://louisstina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback