Mitt bröllop: dukningen

Bröllopsfesten hade vi få fina Evedals värdshus som har en jättefin och ljus festlokal. Jag är jätteglad att jag fick vara med och lägga ut all dekoration som jag hade fixat till borden, då kunde jag pusta ut och få mitt kontrollbehov stillat :-) Så det fixade vi till på fredag kväll.

Placeringskorten hade jag klippt ut (eller rättare sagt, jag bad svärmor klippa ut) fjärilar i rosa papper som jag hade skrivit ut gästernas namn på. Dessa satte vi sedan på glasen och blev en supersöt detalj.


 

Blomsterbågen hämtades samtidigt som min bukett och hade samma fina blommor i sig, rosa Sweet avalanche ros och vit prärieklocka. På de övriga borden hade vi rosa vaser som jag köpt på Ikea för 9:- st (!) med vita rosor i. Här ser ni också att jag hade strött ut rosa diamantkonfetti på borden för att få till den eleganta touchen. Blev såå snyggt!



 


(Denna bilden har jag tagit hemma vid provdukningen, så bortse från den ostrukna duken :-) )


Utöver festprogrammen, som jag för övrigt gjort omslagen till, fick även gästerna en liten favor som bestod av en liten ask med choklad. De små askarna hade jag vikt av samma medaljongmönstrade tapet som festprogrammen och sen satt på guldigt satinband och en liten egengjord etikett med vårt monogram. Inuti la jag lite rosa silkepapper och fem små chokladgodisar i vitt och rosa. Allt för att matcha färgtemat! ;-) Ska det va' så ska det va' ordentligt!



Jag kunde verkligen inte varit nöjdare med hur allt blev i slutändan. Precis den känslan som jag hade tänkt mig, om inte ännu bättre!


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Kul du hitta till mig :) Då hitta jag till dig

Du har ju med en del pyssel decopage ser jätte kul ut :) Har köpt lack men inte testat än . Måste göra det någon dag om jag klara av :) Ha en bra kväll

Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Åh så himla fint! Underbar dukning. Bröllopsbågen var ju outstanding!!! Ha en fin helg! Kram Emmy

2009-10-09 @ 21:46:33
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: monica

Sååå vackert bröllop ni hade! Kul att få se lite bilder!



kram!

2009-10-15 @ 17:37:00
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback