Höstfin helg

Här i det småländska skogarna har vi haft underbart härligt väder denna helg! En helg hemma utan särskilt mycket planerat innebar att vi har hunnit med en hel del.

Igår var familjen Lundgren här och hälsade på och hjälpte oss dra upp båten (ett uppdrag de fått under vår bröllopsmiddag förra året). Då de skulle vidare på barnkalas under eftermiddagen så hann jag och maken med en hel del annat. Först åkte vi till möbelaffärerna för att försöka bestämma oss vilka stolar vi ska ha till matsalsbordet. Det stod till sist mellan två olika stolar, min favorit och makens favorit. Men efter att ha suttit i min favorit några gånger till så slutade det med att vi nu beställt makens favorit. Det kommer bli riktigt snyggt och vi får dem om en vecka!

Sen blev det lite trädgårdsarbete i den härliga höstsolen då jag planterade lite vårlökar och krattade fallna höstlöv medans maken putsade på båten. Avslutningsvis for vi in till stan och avnjöt en god italiensk middag på stan efterföljt av ett biobesök.

Idag är här inte lika stor aktivitet. Maken har kört iväg med båten som ska vinterförvaras och jag har suttit någon timme i den varma solen och avnjutit en kopp té och en god bok. Härliga söndag! Hoppas ni haft en fin helg!


Vår härliga uteplats på framsidan som har sol större delen av dagen!


Kommentarer
Postat av: penni

man får passa på de dagar solen skiner.. dm brukar inte vara såå många ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback