Mitt bröllop: Tårtan

Kommer ni ihåg min oro över bröllopstårtan efter att ha sett konditoriets portfolio över bröllopstårtor?
Det löste ju sig till slut med att vi kunde välja vilken fyllning vi ville ha i och hur den skulle se ut (nåja, nästan i alla fall. Det gick inte att ha våningarna stående direkt på varandra som jag ville av nån märklig anledning).

Tårtan bestod av chokladsockerkaka, passionsmousse och chokladmousse med ett täcke av vit marsipan och sen dekorerad med lite rosor och guldsidenband. God var den men jag tycker att de slarvade en hel del med symmetrin i kantbanden, eller vad tycker ni? Är det bara jag som är perfektionist?



Sen hade jag väldigt bestämda åsikter om hur caketoppern skulle se ut. På konditoriet visade de såna där små pluttiga figurer i lera med en liten tyllbit under och jag vägrade att ha en sån!! Nej, vet ni vad, det måste vara klass på det. Och efter att ha kikat runt på massa amerikanska bröllopsforum hittade jag såna här caketopper med swarovski-kristaller och innan jag hann blinka var det bestämt att dessa skulle jag bara ha! Så efter en beställning på Ebay från HongKong landade de i brevlådan nån vecka senare och var precis så underbara som jag tänkt mig!

För att även få lite extra stämningsfullt på tårtbordet hade jag köpt pappbokstäver från Panduro för att bilda ordet AMOR (kärlek på portugisiska). Bokstäverna sprayade jag sedan, eller rättare sagt R sprayade dem, i guldfärg. Sen inhandlades vita rosblad och ett par små söta ljus som såg ut som bröllopstårta. Och helheten blev underbart fin!

 


Kommentarer
Postat av: jennie högberg

det var såå fint alltihop! OCH gott! trots att jag var hur mätt som helst efter den goda för- huvud och efterrätten ;)

Postat av: monica

Åh vad fint!!! Förstår att ni blev nöjda =)

2009-10-31 @ 18:55:40
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback