Helgens julmiddag

Nu har jag äntligen några minuter över i julstöket och julklappsinköpandet. I förrgår satte jag mig och kollade på julklappar på nätet och hittade några riktigt bra. Kändes riktigt skönt att slippa behöva gå ut och jaga de sista klapparna utan istället bara ta upp kreditkortet och vänta på att julklapparna ska dimpa ner i brevlådan. Perfekt!! =)

Jag tänkte passa på att lägga upp lite bilder på det jag gjort senast. Det blev några julgrupper som jag har planterat i zinkfat. Jag har använt julstjärnor (som jag tycker såååå mycket om) en, vit hyacint och vit höstglöd. Sen har jag använt mig av rödguldig dekorationssten, virat änglahår i guldmetallic runt gruppen och lagt dit "the final touch" med
torkade apelsiner och kanel.

Bild - privat pearlgirlBild: Privat-pearlgirl


Till helgens julmiddag då vi hade bjudit mina föräldrar, bror och farmor, och sambons föräldrar och syster med familj så tyckte jag att det skulle vara roligt att göra det lite speciellt och fint så jag hade gjort placeringskort till långbordet. Placeringskorten är gjorda av tjockt naturvitt papper där jag sedan skrivit gästernas namn med glitterlim som fått torka. Sedan är de fastknutna med rött papperssnöra i de silvriga servetterna. De blev faktiskt så uppskattade att det kommer bli en favorit i repris på julafton!


107445-54

Det var allt för den här gången. I morgon väntar julbord med jobbet och i helgen blir det till att knåpa ihop de sista julklapparna. Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas ni får trevligt imorgon då! Fina grupper du har gjort ! =)

Postat av: Pearlgirl

Maria: Tack så mycket. Jag lovar att skriva om det sen! Trevlig helg till dig också.

2006-12-15 @ 14:37:13
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Gisan

Du är både kreativ och talangfull :D
Kramar...

2006-12-18 @ 09:02:20
URL: http://gisan.blogg.se/blingbling
Postat av: Edvardnikita

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2008-09-22 @ 10:05:53
URL: http://edvardnikita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback