Idag tycker jag om..........

...........min plattång!
Det kanske låter lite konstigt och fåfängt men oj vad jag tycker om den idag. Mitt hår är inte alltid så snällt emot mig då det är lockigt och har självfall. Igår gick jag och la mig med blött hår och av nån märklig anledning så lever det sitt egna lilla liv på nätterna. När jag så steg upp i morse möttes jag av en hemsk syn i spegeln. Det såg ut som att det hade varit ravefest i håret på mig!!! Stressad för att åka till jobbet hade jag typiskt nog inte så mycket tid heller. Men efter några minuter med plattången och ett gummiband såg jag faktiskt presentabel ut, tro det eller ej ;-) Så idag tycker jag lite extra om min plattång!

En annan liten sak, har äntligen fått tag i Photoshop för att kunna redigera bilder, men herregud vilket svårt program! Så igår blev det ett besök på biblioteket för att låna böcker om hur man överhuvudtaget kan göra med bilder i detta programmet. Sakta men säkert börjar jag nu fatta lite, men jag har mycket kvar att lära. Är speciellt intresserad av att lära mig göra bildkollage där jag kan ha bilder från olika vinklar på smyckena. Så om nån där ute har något bra tips på hur man gör detta tas det tacksamt emot! Jag har börjat pilla och trixa lite så förhoppningsvis kommer det nog ut nåt försök här snart.

Tills dess, ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Pearlgirl, har du bilder på halsbandsmodeller, så man har något att utgå ifrån om man vill beställa något halsband? Nu ska jag skapa en länk till dig. Hoppas det är ok!

Postat av: penni

garavade så jag nästan grät när jag läste om ditt hår´s vilda rave natt haha.. tror mitt hår var på samma fest!! :-D

2006-11-09 @ 21:43:19
URL: http://penniscrap.blogg.se
Postat av: Pearlgirl

Junitjej, jag kommer inom kort lägga upp bilder på olika modeller av halsband så man kan jämföra olika modeller bredvid varandra. Självklart är det okej att länka till min blogg. Jag blir riktigt smickrad.

2006-11-09 @ 22:00:33
URL: http://pearlgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback