Plocka granris i mörker är en konst

Igår kväll var det dags för granrisplockning. Jag har tänkt att ha granriset i en dörrkrans jag ska göra och till lite juldekorationer. Vi hade bestämt att vi skulle bege oss ut efter jobbet och leta lite granris. Det blev dock lite mörkare än vad vi hade tänkt oss och det var inte precis någon gatbelysning i stora skogen.........ingen ficklampa hittade vi heller men det fick gå ändå...........Så vi traskade in i skogen vid sjön och det enda lilla som lyste upp vår väg var det lilla vita i tyget på min jacka =) (då förstår ni hur mycket vi såg)

Sekatören hade vi förstås inte hittat och saxen glömde vi, så jag skickade in sambon lite längre in i skogen för att rycka av lite grankvistar, och efter en stund hade han lyckats skrapa ihop så att det räckte =)

Men ett tips för er som ska plocka granris, gör det när det är lite ljusare eller ta med er en ficklampa, för att plocka granris i mörker är verkligen en konst!

Ikväll är det tänkt att jag ska knåpa ihop en dörrkrans och jag lovar att jag ska lägga upp bilder på den här så fort den är klar!


Grankvist

Foto:
www.webdesignskolan.se

Kommentarer
Postat av: penni

hehe lät som om ni hade skoj i skogen hihi! ska bli spännande att se kransen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback