Big Comedy

Igår kom Stand-up turnén Big Comedy till Växjö. Att få skratta är ju helt underbart så självklart hade jag biljett =) Jag köpte faktiskt biljetten för hela tre månader sen, det gäller att vara ute i god tid!!!

Big Comedy är en just nu turnerande show av stand up komiker som turnerar land och rike runt och ensemblen består av inte mindre än 10 komiker! Många stora namn var med; Adde Malmberg, Ann Westin, Babben Larsson, David Batra, Henrik Schyffert, Lennie Norman. Även några för mig uppstickare var med; André Wickström (känd från kanal 5´s program Veckans nyheter och Sverige dansar och ler), Lasse Karlsson och Håkan Jäder.
Men vänta tänker ni nu.......det där var bara nio stycken. ja just det. En annan stor komiker, en av mina absoluta favoriter Johan Glans ingår också i showen. Det var en hel del på grund av honom som jag köpte biljetterna eftersom jag tycker han är fantastiskt rolig. Men tyvärr hade han fått förhinder och ersattes av Magnus Härenstam (?!) Men jag måste faktiskt säga att jag blev imponerad av honom. Härenstam är inte för mig den typiska stand-up komikern, men han gjorde faktiskt ett riktigt bra jobb!! Han pratar ju så roligt om inte annat ;-)

Alla komiker var så klart bra men det finns ju alltid några som är liiite bättre än de andra ;-) Den jag skrattade mest åt igår var nog faktiskt Henrik Schyffert. Han började prata med en "gubbe" i publiken och kunde direkt komma på nåt roligt svar att komma med. Jag är riktigt imponerad!!!

Det som är mindre roligt är dock om man har sett komikerna tidigare i andra sammanhang, då kunde jag känna igen vissa skämt, men jag skrattade lika mycket ändå!

Showens bästa: Henrik Schyffert
Showens uppstickare: André Wickström (tänk er att höra en finlandssvensk prata danska!! haha)

Showens sämsta: att inte Johan Glans kunde komma ;-(

image161
Bild lånad av
Suck.se

Kommer Big Comedy till en stad nära dig rekommenderar jag dig absolut att gå och se den!
Biljetter köps på
Ticnet

Kommentarer
Postat av: Tesla

ohhhhhhhhh avis nu =) vill oxxå se den. men antagligen slut. såg ju "kvarteret skatan" live i sthlm för ett par månader sen med bl.a johan glans, han är super så trist att han ej kunde komma.
Kram T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback