Kreative kvinnor

Tidigare i veckan såg jag en reklam på tv för en ny hobbytidning som hade kommit ut. Den heter Kreative Kvinnor och är den tidning som vänder sig till tjejer/kvinnor som tycker om att pyssla. Det tyckte jag lät perfekt!!! Så jag gick runt på stan och jagade efter denna tidning när jag till slut hittade den på Pressbyrån. Där hade de till och med ett erbjudande att man fick två nummer till priset av ett! Kanon tyckte jag så jag köpte med mig den och hade höga förväntningar när jag sedan skulle läsa den. Men jag måste säga att jag faktiskt blev lite besviken ;-( Det var inte riktigt så mycket pysselprojekt som jag hade hoppats på utan mest klädmönster. Den förutsätter att man har en symaskin, vilket jag inte har och inte heller är speciellt duktig på, hehe, men det går ju alltid att lära sig.

Här är ett litet utdrag ur tidningen:

Bild: www.kreativekvinnor.se


Det positiva var i alla fall att det var snygga kläder i den och hur mycket mönster som helst!! De har även satsat på mönster för de som drar lite större storlekar. Så för den som gillar att sy kan jag varmt rekommendera den! I detta numret fanns också tips på hur man syr en väska till sin yoga-matta, och mönster till maskeraddräkter till de små och lite annat.

Detta var ett av de första numrena som kom ut i Sverige, vad jag har förstått så har den tidigare funnits i Danmark och Norge. Så jag kan ju i alla fall hoppas att när de har kommit igång med tidningen ordentligt här i Sverige att det finns lite mer pysseltips istället för majoriteten kläder.

Vill ni veta lite mer så gå in på
www.kreativekvinnor.se . Just nu har de förmånliga prenumerationserbjudanden att prova på samt en tävling där man kan vinna en symaskin!!


Foto: www.kreativekvinnor.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Ah jag har sett den tidningen i hyllan och tvekat. Tack för länktipset till deras sajt!

Postat av: Pearlgirl

Frida: Det var så lite så. Hoppas du får lite inspiration där!

2007-01-31 @ 15:47:30
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Åh, jag har inte hört talas om tidningen! Måste ju ta mig en titt! :)

2007-02-12 @ 15:53:56
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback