Oooops....

........det var visst väldigt längesen jag skrev här. Jag ska genast skylla på vädret!!! Det är ju sååå underbart. Jag säger som svärmor: "det är som i utlandet" ;-)

Denna underbara värme och sol gör mig sååå gott och jag vill göra allt annat än att sitta inne vid datorn, därav inga inlägg på länge. I princip varenda dag har vi tagit en sväng ut med båten på kvällarna, packat picknick-korgen och åkt ut till en klippa och suttit på en filt och myst. Det är såna här dagar jag verkligen uppskattar vår båt, det är en sån härlig känsla att åka med vinden i håret och känna den svalkande böljan klucka i fören.

Förresten har jag läst en riktigt bra bok på sistone!!! Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Den ingår i en trilogi och jag trodde jag hade köpt första boken när det sedan visar sig att jag har köpt bok nummer två =) Typiskt, men men. Boken blev förra året utsedd till bästa svenska kriminalroman och jag rekommenderar den starkt! Jag har haft svårt att lägga ifrån mig boken ända sen jag började och efter några dagar så var de dryga 600 sidorna igenomplöjda!!

Boken handlar om hackaren Lisbeth, vars mörka förflutna börjar att göra sig påmint och när hon dras in i en mördarjakt där hon själv blir inblandad bestämmer hon sig för att göra upp med sitt förflutna.

Samtidigt har journalisten Mikael Blomkvist fått en  het nyhet p bordet. Två journalister, Dag och Mia, kan visa avslöjande fakta om en omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige. Många av de personer som utpekas har högt uppsatta positioner i samhället. När Dag och Mia blir brutalt mördade och misstankarna riktas mot Lisbeth bestämmer sig Blomkvist för att driva sin egen utredning. Han upptäcker snart ett samband mellan morden och traffickingtemat.

I övrigt händer det inte så mycket mer än att bara koppla av i värmen. Nu ska jag iväg och tillverka en beställning på halsband och armband jag fått. Lägger upp bilder här när det är klart.

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Värmen är härlig och jag håller med att man inte är lika sugen på datorn... Jag läser också Stieg Larsson just nu. Läser den första och det är också väldigt spännande! Ska fortsätta med tvåan sen!
Ha det gott!
Kram Hanna

Postat av: Penni

Åhh måste åka med i båten snart!! Vet ju hur härligt det är!! :-D

2007-06-13 @ 13:55:44
Postat av: monica

låter gott med båt =)
tack för boktipset! kan verkligen behövas nu i sommartider...

2007-06-13 @ 14:41:59
URL: http://leamon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback