You can call me mistress!

Yep, that´s right!

En nära vän till mig gifter sig i sommar och jag har då fått den stora äran att vara toastmadame på hennes bröllop. I veckan kikade jag lite i en bok om vett och etikett där det bland annat stod om toastmaster och toasmadames uppdrag och att denna toastmadame även kan kallas toastmistress :-) Festligt va? hihi

Så ikväll ska vi som ska vara toastmadame, toastmaster, tärna och best man med våra respektive på middag till det blivande brudparet för att lära känna alla.

image179

Självklart får ju värdparet en liten blomma och ett scrappat kort =)

Till bröllopet som stundar i augusti har jag funderat ett tag på vad jag ska ha på mig som toastmadame. Jag vill ju vara fin =) Så för ett tag sen så såg jag i en blogg en riktigt snygg klänning som var från Indiska, så jag åkte ner till butiken och provade den. Det var bara det att den modellen satt inte alls snyggt, så det blev inget med det. Jag gick istället vidare till precis ALLA butiker i stan som säljer damkläder för att hitta nåt snyggt men det är ju helt hopplöst!!

Så när jag var i Halmstad i helgen hittade jag en snygg klänning och gick in för att prova den, tror ni då inte att dragkedjan var sönder på den jag hade tagit så jag stod och kämpade hur länge som helst innan jag insåg att det inte gick att dra upp den även om jag inte hade den på mig. Lördag som det var och huuuur mycket folk som helst i kö för att prova så orkade jag inte hämta en ny och prova......suck.

Men så i veckan gick jag in i samma butik här och hittade klänningen, letade upp ett exemplar där dragkedjan fungerade (!) och provade och den satt helt underbart!!!! Helt enkelt den perfekta klänningen, jag tänker inte avslöja hur den ser ut än men här ska ni få ett litet provsmak på vilken färg den är i.


image180

Underbar korallfärg!!
R var riktigt nöjd eftersom han nu slipper följa med in i alla klädaffärer i sommar för att hitta en klänning, haha =)

Ha en underbar helg, nu måste vi iväg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Va spännande att få vara toastmmistress på bröllop! Den uppgiften kommer du nog klara galant!! =D

Postat av: Penni

Åhh hihi ÄNTLIGEN får jag se lite av klänningen!! :-D
Tusen tack för blomman och kortet!! Det står är framför mig nu :-D
Nu finns det några bilder på huset i bloggen. Du kan få se fler än de jag lagt ut inuti om du vill hehe..
Kram!!

2007-06-05 @ 14:50:06
Postat av: Lotta Blom

Såg att du frågat i min blogg vart jag köpt swirlsen ?
De har jag beställt på http://www.scrapaddicted.se
Ligger under stämplar
å sen under Autumn leaves.
Kul att du gillade korten :-)
Mycket fin färg på klänningen du hittat =)

2007-06-06 @ 21:16:42
URL: http://www.smurfan.se
Postat av: Pearlgirl

Maria: Det hoppas jag att jag gör =) Det blir lite att tänka på.
Penni: Varsågod =) Jag ser gärna fler bilder på huset!
Lotta: Tack för tipset!

2007-06-08 @ 09:09:15
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Marskoc

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2008-01-10 @ 17:00:26
URL: http://marskoc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback