And the winner is........

Serbia! Serbiska Marija tog hem vinsten i Eurovision. En pampig ballad med en vacker röst övertygade länderna ute i Europa och fick många röster!

Var det då rätt låt som vann? Låt mig säga såhär; jag tyckte låten var bra men jag tyckte inte det var den bästa.
Den absolut bästa enligt mig var helt klart Grekland!! Ååååh vilken underbar låt. Grekiska gitarrer, en snygg grek, skaka lite på överkroppen, dansa och shake that bootie och en klatchig refräng "Yassou Maria" som fortfarande inte kan försvinna från min hjärna. Det var en riktig tolvpoängare!!!

Ni kan kolla in låten
här


Andra låtar som jag verkligen gillade var Finlands rockiga  "leave me alone", Litauens easy-listening "Love or Leave" och Rysslands Tatu-lookalikes "money". Som ni märker har jag väldigt bred musiksmak :-)

Vad tyckte ni? Vann rätt låt? Vilken var er favorit?

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Jag gillade Finlands låt bäst! Den har fastnat i mitt huvud!

Postat av: Pearlgirl

Hanna: Finlands låt var riktigt bra! Det var en bra rocklåt som var pampig och hon hade riktigt bra röst också!

2007-05-15 @ 08:27:48
URL: http://pearlgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback