Scrapträff

I helgen var jag på min första scrapträff utanför Växjö. Som nybliven scrappare hade jag inga särskilda förväntningar på hur träffen skulle vara till skillnad mot inbitna scrappare. Men jag måste säga att träffen överträffade både mina och andras förväntningar med råge!! Vi började kl 10 på lördagförmiddagen och schemat för dagen var fullspäckat med olika kurser och tävlingar. Tävlingarna bestod av skisser på LO (layout av albumsida) som man skulle göra en tolkning av och sedan efter deadline fick man gå runt och rösta på den bästa i de fyra kategorier som var.

Vi var ca 35 scrappare i alla möjliga åldrar så det är en "sport" för alla :-) Jag måste säga att det som fascinerade mig mest är hur mycket olika prylar och verktyg som folk har!!! Jag tyckte att jag hade köpt på mig ett baspaket som i princip får plats i en liten skokartong + papper då förstås. Men när folk kommer in med stora resväskor och kartonger i massor som är fulla med grejer........då inser man hur stor marknaden är!!

image171   

Här är lite mingelbilder och som ni ser så är borden överfyllda med grejer, som tur är hade vi stora bord :-)


image172
Här är två duktiga skrappare:
Penni och hennes syster Monica!
image173
Här ser ni mig med min lilla kartong med saker :-)

Lördagens 4 tävlingar bestod av tre tävlingar i LO och ett kort med temat Mors dag.

Den första LO´n jag gjorde är denna där jag har använt ett gammalt foto på farmor och farfar och scrappat runt temat "familj". Med denna vann jag faktiskt 2:a pris i tävlingen!! Jippie.....första gången jag var med och så vinner genom att bli framröstad av andra scrappare :-) Det kändes riktigt roligt!!

image176

Nästa jag gjorde var denna LO med bilder på R´s systerdotter Emma. Tycker bilderna är så söta på henne här =)

image174

Den tredje Lo´n jag gjorde som tävlingsbidrag var denna där man skulle använda minst två mönstrade papper, ha minst två rader handskriven text och ett runt foto. Mitt bidrag ser ut såhär............tadaa :-)

image178

Sen gjorde jag även ett kort med temat Mors dag till tävlingen men det kan jag inte lägga ut här så lilla mamsen kan tjuvkika ;-)

Tävlingsbidragen skulle vara inlämnade senast kl 18 så när det var klart hade vi massa tid på oss att scrappa fritt. Kvällen höll på till 1 på natten men vi stannade bara till 23, sen hade vi gjort vårt för dagen. Men under de sista timmarna hann jag med ett gratulationskort till en nära vän som har förlovat sig!

image175


Den sista LO´n jag gjorde för dagen var denna, som jag hade blivit inspirerad av en skiss i en bok. Jag har skurit ut pappret och lagt delar av det ovanpå fotot så att de flyter in i fotot. Ett ego-kort på mig och min älskling =)

image177


Det var allt! Jag hade jätteroligt och får passa på att tacka arrangörerna och alla sponsorer för vinster och fina saker! Nu ska jag packa picnic-korgen och åka ut på en båttur!

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Nu är du fast på riktigt tror jag!! Bara älskar sidan med det svartvita fotot! Tror inte att dina scrapgrejer kommer rymmas i en skokartong om ett tag, de har en förmåga att föröka sig...!

Postat av: Penni

Jättesnyggt! och ännu snyggare i verkligehten! Jag röstade på din LO när du fick andrapris ;-)

2007-05-23 @ 07:19:23
Postat av: Pearlgirl

Hanna: jag känner hur jag börjar fastna mer och mer, speciellt när man får massa nya saker på träffen =)
Penni: Tack! Vad söt du är =) Jag röstade på din lo med max och stjärnorna!

2007-05-23 @ 08:33:16
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: turbotrollet

Fy så roligt!! Jag ska oxå börja scrappa en vacker dag! (Har jag väl sagt i något år nu eller så) =)
Men först ska jag nog jobba lite med lera tror jag, har så himla många idéer i huvudet. =)

2007-05-25 @ 13:10:25
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: monica

Du hann ju med sååå mycket snyggt!!! och GRATTIS än en gång till vinsten =)

2007-05-25 @ 20:48:44
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Pearlgirl

turbotrollet: när du väl börjar kommer du fastna :-) Lera har jag inte jobbat med så mycket, du får inspirera mig så kanske jag börjar med det också =)
monica: Tack detsamma! =)

2007-05-29 @ 10:29:19
URL: http://pearlgirl.blogg.se
Postat av: Eskilalba

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2010-05-07 @ 11:50:31
URL: http://eskilalba.3steps.com
Postat av: Carina

Hej,

jag googlade på scrapträffar i Växjö och fick upp din blogg. Jättekul att se dina fina alster och läsa om din första träff du gjorde 2010 (för visso). Jag undrar vart i Växjö hålls scrapträffar? Vet du när nästa är?

2012-01-22 @ 22:29:14
URL: http://inha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback