Rosett av pärlor

Ikväll har vi haft besök av Åsa och Daniel och deras lille son Edvin som var här och åt lite middag och fikade lite. Det var ett tag sen vi träffades så det var kul att ses igen och deras lille krabat växer så fort! Tack för den fina blomman!

Så det blev lite lussekatter och glögg idag också, känns inte som att man kan tröttna på det, det är ju såå gott! Köpte en ny glögg igår, Dufvenkrooks hjortronglögg. Den var helt okej men lite i sötaste laget för min smak. Bäst är nog ändå Blossa trots allt. Det är grejer det......allra helst den som är spetsad med cognac ;-o

Men jag hann även med att fixa en beställning som en kollega gjort, nämligen en brosch med rosett av pärlor. Det är lite pilligt att få till det men när det väl går så är det bara ren lycka att se kreationen!



Kan dock inte rekommendera att använda kinesiskt superlim som inte var ett riktigt superlim utan det tog relativt lång tid innan det torkade ordentligt, för att vara superlim som annars brukar torka på några sekunder! Men det kanske var tur det annars hade jag nog gått omkring med en brosch mellan tummen och pekfingret nu för jag råkade kladda lite och har nu fingrarna helt stela med superlim.  Det är ingen höjdare, kan jag lova. Så nu får jag nog ta och försöka få bort det här limmet från fingrarna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback