Hot hot hot

I fredags var jag med om en riktigt obehaglig upplevelse.

Vi var bjudna på middag till R´s syster på kvällen och skulle äta hemmagjorda hamburgare, smaskens! Min blivande svåger har en förkärlek för starka såser och hade tagit fram en flaska med habanero-sås som vi köpt till honom i Mexico. För er som inte vet så är Habanero världens starkaste chili! Och jag tänkte att jag måste smaka lite till hamburgaren, och eftersom jag vet hur starkt det är så häller jag bara två små droppar ovanpå hamburgaren.

Sen händer det förödande........(tänk er detta i slow motion)...........jag har hällt på chilisåsen på hamburgaren och ska sedan stänga flaskan (liknande ketchup-öppning). Precis i samma sekund som locket på flaskan åker ner så finns det en liten droppe i locket som flyger rakt mot mig och rätt in i ögat!!!!!

Fyyyy hel----etes j-vla ont vad det gjorde!!! Det bara bränner i ögat och jag får panik! Springer in på toa och försöker skölja ur ögat men jag kan inte öppna ögat för det bara svider och bränner. Men till slut lyckas jag plocka ut linsen och skölja ögat. För säkerhets skull ringer vi sjukvårdsupplysningen för att se om det är nåt annat vi kan göra. Men de råder att sitta under rinnade vatten och skölja ur, och efter att de konsulterat giftcentralen säger de att om jag efter några timmar fortfarande har ont så ska jag kolla upp det för man kan tydligen få skrapsår på ögat av den starka chilin!!! Men som tur är så går det över efter en stund.

Men, vad är oddsen för att få Habanero-sås i ögat?!? En på miljonen? Det är inget att rekommendera i alla fall, så håll er borta från starka såser!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Aaaaaajjjj...det där lät mindre skönt! Hua!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback