Året 2008

Jag hänger på Jennies lista, häng på ni också, vet ja´!

2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm.....är det nu man ska testa hur bra minne man har eller? Jag tror inte det men det har jag säkert gjort.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inget nyårslöfte, bara nyårsönskningar som vanligt och de gick i uppfyllelse.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Jennie och Stefan fick söte Zac, Robban och Tiina fick en liten Oliwia, kollegan Helen och hennes Kristoffer fick en liten Helmer. Tror inte jag glömt nån nu....
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov inte.
5. Vilka länder besökte du?
Oj, 2008 var ett riktigt roligt resår. Nu ska vi se.....Madeira, Alicante två gånger, Mexico (Guadalajara och Puerto Vallarta), Portugal, Danmark och Madeira igen
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Inget jag saknade direkt, men jag skulle gärna vilja ha ett lite större boende i år.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Jag får nog säga 22 Augusti =)
8. Vad var din största framgång 2008?
Att det har gått bra för mig på jobbet och jag har haft extremt kul på mitt jobb 2008.
9. Största misstaget?
Att jag fall för frestelser...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite förkylning och vinterkräksjuka men annars inget särskilt.
11. Bästa köpet?
Törs jag säga min vita skinnväska som jag köpte i Lissabon ;-) I´m crazy about bags!!!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räknas sparande som att spendera??? Inte det.............nehej, men då får jag nog säga den nya datorn.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mina underbara vänner som alltid finns till hands.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Shady lady - Ani Lorak, Life is good - Ola och en hel del andra bra låtar.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Unnat mig lite mer i vardagen.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Kommer inte på nåt bra.
18. Hur tillbringade du julen?
Julen spenderades i Vetlanda hos svärföräldrarna.
19. Blev du kär i år?
Jag blev inte kär i år men jag är kär =)
20. Hur många one night stands?
None
21. Favoritprogram på TV?
Heroes, Prison break, Grey´s anatomy, Desperate housewives.....llistan kan bli lååååång.
22. Årets fest?
Får nog säga jobbets musikfest som jag var med och anordnade. Den var en höjdare ;-)
23. Bästa boken du läste i år?
Oj, 2008 läste jag extremt många böcker så jag kommer inte ihåg alla. Men den senaste jag läste var bra, The faithful spy - Alex Berenson
24. Största musikaliska upptäckten?
Räknas det att sjunga singback till Delilah med sångaren på nyårsafton? ;-)
25. Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig en Soda Streamer i födelsedagspresent och det fick jag. Den har använts flitigt i år! Har tänkt testa om det går att göra champagne genom att streama vitt vin, hehe.
26. Något du önskade dig men inte fick?
Inget jag kommer på i alla fall.
27. Roligaste resan?
Åh, det är helt klart veckan i Puerto Vallarta, Mexico tillsammans med min darling. Sol, bad, Margaritas, Corona, kärlek.......kan det bli bättre än så?
Å andra sidan var veckorna i Alicante med Product launch för Volvo Europe också riktigt kul då jag träffade mycket intressanta människor och hade ett kul jobb där nere.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Om jag inte har helt fel så jobbade jag och sen var vi nog ute på kvällen. Jag har inte lagt den födelsedagen på minnet :)
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inget konkret jag kan komma på men det skulle det säkert kunna.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Classic,  flashy, ladylike kontorslook med lite sexiga inslag (kan man säga så..?)
31. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner och alla roliga resor. Jag äääälskar att resa!
32. Vem saknade du?
Farmor. Önskar att hon fanns närmare....
33. De bästa nya människorna du träffade?
Med risk för att låta tråkig, men det måste vara de nya människor jag lärt känna runt om i Europa genom jobbet!

That´s it, det var mitt 2008 i korthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback