En stor dag!

I helgen var vi som sagt i Göteborg och hälsade på R´s syster som flyttat. Och nu bor hon verkligen mitt i smeten i Linné. Bokstavligt talat mitt på Linné och på denna härliga gata fanns det två intressanta butiker som speciellt fångade mitt intresse. Två butiker som sålde fina kläder.......smoking, frack, kostymer........och vita, långa klänningar. Närmare bestämt bröllopsklänningar! Vi ska nämligen gifta oss i sommar =)

Så det första besöket i en bröllopsbutik blev i helgen i Göteborg och det fanns hur många fina klänningar som helst! När jag har föreställt att prova bröllopsklänningar så har jag hela tiden tänkt att R ska absolut inte få vara med, för som den romantiker jag är så vill jag inte att han ser mig i bröllopsklänning förrän på bröllopsdagen. Men nu blev det så att både R och svärmor var med när jag provade =) Jag skulle ju ändå inte köpa nån av just de klänningar jag provade just där så jag resonerade som så att det var okej att de var med. Jag hade ju inte kunnat gå in och prova helt själv utan nåt smakråd alls :-)

Så nu är det mycket bröllopsplanering som står framför oss. Många stora och viktiga beslut, men även små små detaljer som jag tycker är oerhört viktigt, som t ex att färgtemat går igenom hela bröllopet, men som R tycker är mindre viktigt. Så sånt överlåter han till mig, och jag tar med glädje över det. Det här kommer vara ett av de största projekten i våra liv att planera. Och det är en dag jag drömt om ända sedan liten flicka och självklart vill jag ju ha mina drömmars bröllop. Och med god planering och organisering så tror jag att vi kommer få ett alldeles, alldeles underbart bröllop!

Men jag ska försöka att inte bombardera er med bröllopstjat, det finns i b-bloggen istället. Däremot så kommer jag självklart visa alla pyssel runtomkring bröllopet, för det kommer det bli en hel del av!

Kommentarer
Postat av: Penni

Hihi.. vad kan jag säga mer än.. UNDERBART!! ;-) Ses ikväll! kram!

Postat av: Ninni

Spännande och bröllopsbloggen, vart är den, kram!

2009-01-21 @ 08:39:28
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: monica

Vad härligt att ha nåt sånt att se fram emot!!! Ska bli kul att följa "pysslet" =)



2009-01-21 @ 20:05:43
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback