Det här med typsnitt...

När man är mitt uppe i bröllopsplaneringen så finns det så otroligt viktiga detaljer som att hitta det rätta typsnittet!
Jag vet inte hur länge jag satt och letade efter det perfekta typsnittet till våra inbjudningskort. Jag hittade en massa fina och det allra finaste är Bickham Script Fancy. Det är alldeles, alldeles underbart snirkligt och elegant och passar precis in i bröllopstemat, men eftersom det är ett "internationellt" typsnitt så fanns ju såklart inte de här konstiga svenska bokstäverna såsom å, ä,ö. Och självklart så har ju R en sån där konstig bokstav i sitt efternamn ;-) Och det var inte riktigt berättigat att sitta och kludda dit små prickar i efterhand bara för att få ha det typsnittet....

Men, nu när jag sitter och gör menykorten så kan jag minsann använda det!! Inte till själva brödtexten men väl till rubriken och det är så snirkligt och fint! Bickham Script Fancy finns att ladda ner gratis
här


Nice, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Penni

mycket mycket nice!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback