Kvinnor som råkar illa ut

I lördags kväll var vi och såg Stieg Larsson-baserade filmen Män som hatar kvinnor. Som jag väntat på denna film!! Millennium-triologin är bland de bästa böcker jag läst! Välskrivna, spännande karaktärer och bra handling.
Och filmen var bra och välgjord, lite obehaglig på vissa ställen eftersom den är rätt rå stundom, men överlag var det en bra film. Däremot blir det alltid lite annorlunda att se filmen efter man läst böckerna för jag hade så höga förväntningar på filmen. Men den är sevärd!!



Efter bion blev det en sväng på stan (igen) för att ta en drink innan vi skulle ta bussen hem. Så vi hamnade på Lagerlunden med ett glas rosé. Mmm, svalkande och gott!

På vägen till busshållplatsen ser vi sen en tjej stå och hänga över en kille och helt plötsligt bara segnar hon ihop och trillar ner på marken. Så vi går fram och kollar så att allt är okej och killen säger då att "Hon har bara fått lite mycket att dricka. Hennes kille kommer snart." Så vi fortsätter mot hållplatsen som ligger några meter bort. Bussen dröjer lite och vi går och kollar om tjejen vaknat till men hon ligger fortfarande helt borta på marken. Så jag sa till R att vi måste gå och säga till att de försöker få liv i henne så hon inte bara ligger på marken. Så vi gick bort igen och tjejen var helt okontaktbar och låg helt lealös på marken. Då dyker hennes kille upp med en pizza i handen och säger att allt är lugnt och försöker prata med henne, men ingen reaktion. Men då säger jag till dem att hon kan ju inte bara ligga där och är hon inte kontaktbar så måste vi ju ringa ambulansen. Man vet ju inte om hon fått i sig nåt. Så jag propsar på att vi ska ringa, men de vill inte. Så tjejens pojkvän lyfter upp henne helt lealös och sätter henne på ett cykelställ och försöker ruska till henne och efter en stund börjar hon prata lite.

När de har fått läget under kontroll så går vi och de tar hand om henne. Vid det här lagret har vi missat bussen så det är bara för oss att vänta en halvtimme på nästa. Men det var så skönt att gå därifrån och veta att vi gjort nånting och inte bara struntat i det. Jag hade inte kunnat gå och sova om jag inte hade vetat att hon vaknat till. Känns hemskt att se nån bara ligga sådär och vara helt däckad och borta. Vi måste ju ta hand om varandra!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men herregud, så nonchalant!!! Hade det varit min pojkvän(och jag hade haft ett minne av det dagen efter s) så hade jag bett han fara nånstans...Idioter finns det gott om!



Har också läst böckerna och verkligen sett fram emot filmerna...måste komma iväg och se denna!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback